سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

دانشمندان مغز فسیل شده یک حشره 500 میلیون ساله را که در نوع خود، قدیمی‌ترین محسوب می‌شود، کشف کردند و امیدوارند که از طریق آن به درک تکامل حشرات برسند
کارشناسان با استقبال از چنین کشفی اظهار داشتند که این فسیل 7 سانتی‌متری نشان می‌دهد که مغز پیچیده‌تر حشرات بسیار زودتر از آنچه که قبلا تصور می‌شد شکل گرفته است

این گونه که از استان یانان چین کشف شده، ارتباط از دست رفته‌ای که در تاریخ تکامل جانوران مفصل دار، نیاکان باستانی سخت پوستانی چون خرچنگ، عنکبوت و حشرات وجود داشته است را فراهم می‌کند
این فسیل 7 سانتی‌متری نشان می‌دهد که حشرات بسیاری پیش از آنچه که تصور می‌شده از مغزهای پیچیده برخوردار شدند و این فسیل می‌تواند درک ما را از تکامل آنها کامل‌تر کند
نیکولاس استراسفلد، زیست عصب شناس دانشگاه آریزونا اظهار داشت: هیچ کس انتظار نداشت که یک چنین مغز پیشرفته‌ای با این قدمت در میان حیوانات چند سلولی مشاهده شود
این فسیل در دوره کامبرین حدود 520 سال پیش در گل سنگ‌ها فسیل شده است و متعلق به گونه Fuxianhuia protensa است که از اجداد باستانی جانوران مفصل دار محسوب می‌شود که امروز منقرض شده‌اند
دوره کامبرین حدود 542 میلیون سال پیش آغاز شده و تا حدوداً 488.3 میلیون سال پیش ادامه داشته ‌است
این گونه قدیمی‌ترین گونه در نوع خود است که از یک مغز پیشرفته و یک بدن ابتدایی برخوردار است
این کشف نشان می‌دهد که مغز حشرات از یک دوره ساختار پیچیده به ساختار ساده تری رسیده است، یعنی درست برخلاف آنچه که معمولا تصور می‌شود
نتایج این اکتشاف انقلابی در رابطه با تحول تکامل حشراتی است که امروز مشاهده می‌کنیم. تاکنون دانشمندانی که درباره تکامل حشرات تحقیق می‌کردند به دو دسته تقسیم شده بودند
یک گروه اعتقاد دارند که حشرات از همان اجداد خود تکامل یافته و موجب تشکیل گروه سخت پوستان شده‌اند، درحالی که گروه دیگر اظهار می‌دارند که حشرات از نسل یک گروه از سخت پوستان هستند که آب شش پایان نامیده می‌شوند، گروهی که می‌توان میگو را در آن قرار داد




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 آبان 23 :: 6:37 عصر

نخستین گرد همایی انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک

 

فردا یکشنبه 21/8 _ساعت 13

مجتمع فنی مهندسی

 

انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک




موضوع مطلب :

شنبه 91 آبان 20 :: 6:0 عصر

A man was praying to God.

مردی داشت دعا می کرد

He said, “God

او گفت خدا؟

God responded, "Yes?”

خدا جواب داد: بله

And the guy said, “Can I ask A question?”

و مرد پرسید: می تونم یه سوال بپرسم؟

“Go right ahead”. God said.

خدا جواب داد: بفرما

“God, what is a million years to you?”

خدایا، یک میلیون سال در نظرت چقدره؟

God said, “A million years to me is only a second.”

خدا گفت: یک میلیون سال در نظر من یک ثانیه است

The man wonderer.

 Then he asked, “God, what is a million dollars worth to you?”

مرد شگفت زده شد بعد پرسید: خدایا یک میلیون دلار در نظرت چقدره؟

God said, “A million dollars to me is a penny.”

خدا جواب داد: یک میلیون دلار به نظرم یک پنی است

So the man said, “God can I have a penny?”

پس مرد گفت: خدایا آیا میتونم یک پنی داشته باشم؟

And God cheerfully said,

و خدا با خوشرویی گفت

“Sure!..... Just wait a second.”

حتما ، فقط یک ثانیه صبر کن...!




موضوع مطلب :

جمعه 91 آبان 19 :: 1:36 عصر

 

 

1-هیچ کس نمی‌تواند موفق باشد مگر بخواهد و سپس برای بدست آوردنش بکوشد

 


2-
افراد موفق اشتباه نمی‌کنند.
آن‌ها هم مثل ما اشتباه می‌کنند فقط اشتباهشان را تکرار نمی‌کنند
.

3-
برای موفق شدن باید 60 (70، 80، 90 و...) ساعت در هفته کار کرد
.
موفقیت به «زیاد» انجام دادن کاری ربط ندارد، بلکه بیشتر به «درست» انجام دادن آن ربط دارد
.

4-
فقط اگر قواعد خاصی را اجرا کنیم موفق می‌شویم
.
چه کسی قواعد را به وجود می‌آورد؟ موقعیت‌ها متفاوتند. گاهی لازم است از قواعد خاصی پیروی کنیم و گاهی نیز باید قواعد ساخته خودمان را بکار بندیم
.

5-
اگر کمک بگیریم، این دیگر موفقیت نیست
.
موفقیت به ندرت در تنهایی رخ می‌دهد. آن‌هایی را که به موفق شدن تو کمک می‌کنند، شناسایی کن. تعدادشان کم نیست
.

6-
باید خیلی شانس بیاوریم تا موفق شویم
.
بله، کمی باید شانس آورد اما بیشتر به کار سخت، دانش و جدیت احتیاج است
.

7-
فقط اگر زیاد پول درآوریم موفقیم
.
پول یکی از نتایج موفقیت است، اما ضامن آن نیست
.

8-
باید همه بدانند که ما موفق هستیم
.
شاید با بدست آوردن پول و شهرت بیشتر، افراد بیشتری از کارتان باخبر شوند. اما، حتی اگر شما تنها کسی باشید که از این موضوع باخبرید، هنوز آدم موفقی هستید
.

9-
موفقیت، یک هدف است
.
موفقیت بعد از رسیدن به اهداف بدست می‌آید. وقتی می‌گویی «می‌خواهم آدم موفقی شوم» از شما سوال می‌کنند: «در چه چیزی؟»

 

10- به محض این‌که موفق شویم، گرفتاری‌ها هم تمام می‌شوند.




موضوع مطلب :

جمعه 91 آبان 19 :: 1:23 عصر

بر اساس آمار ارائه شده در کتاب رکوردهای گینس آگاتا کریستی مقام اول در میان پرفروش ترین نویسندگان جهان را دارد. از آثار منتشر شده این نویسنده بیش از یک میلیارد نسخه در جهان به زبان انگلیسی منتشر شده و قریب به یک میلیارد دیگر به 103 زبان زنده دنیا ترجمه شده و به فروش رسیده است. به گزارش ایران ناز این نویسنده یکی از محبوب ترین نویسندگان جهان است که بر اساس داستان هایش سریال ها (هرکول پوآرو و خانم مارپل) و فیلم های داستانی متعددی در جهان تولید شده است...

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

جمعه 91 آبان 19 :: 1:17 عصر

1-چیزی که سرنوشت انسان را می سازد "استعدادهایش" نیست...

"
انتخاب هایش" است

 

2-مردی نزد روانپزشک رفت و از غم بزرگی که در دل داشت برای دکتر تعریف کرد . دکتر گفت به فلان سیرک برو . آنجا دلقکی هست ، اینقدر میخنداندت تا غمت یادت برود . مرد لبخند تلخی زد و گفت من همان دلقکم

 


...

3-یکی از دانشجویان دکتر حسابی به ایشان گفت :شما سه ترم است که مرا از این درس می اندازید . من که نمی خواهم موشک هوا کنم . می خواهم در روستایمان معلم شوم.
دکتر جواب داد : تو اگر نخواهی موشک هواکنی و فقط بخواهی معلم شوی قبول ، ولی تو نمی توانی به من تضمین بدهی که یکی از شاگردان تو در روستا ، نخواهد موشک هوا کند.




موضوع مطلب :

جمعه 91 آبان 19 :: 1:14 عصر

موتورهای شش زمانه

 

 




عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند.
با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی ان را به کلی متمایز می کند. یک محفظه ی احتراق و یک محفظه ی تراکم( گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند. احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه ی احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از 180 درجه ی چرخش میل لنگ، در زمان انفجار(کار) جدا می باشد.
 محفظه ی احتراق به طور کلی توسط محفظه ی گرمکن احاطه شده است. با تبادل گرما از طریق دیواره های محفظه ی احتراق که با محفظه ی گرمکن در ارتباط است، فشار محفظه ی گرمکن افزایش می یابد و قدرت مکملی برای کار تولید می شود.

 


 مزایای موتور شش زمانه:
· رسیدن به راندمان حرارتی % 50 (%30برای موتورهای احتراق داخلی فعلی)
· کاهش مصرف سوخت با بیش از %40
· کاهش الودگی حرارتی، صوتی، شیمیایی
· دو کورس مفید کار در طی شش کورس
· پاشش مستقیم و بهینه ی سوخت احتراق در هر سرعتی از خودرو
· سوخت چند گانه

 


در خودروهای با موتور شش زمانه شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت و انتشار الودگی خواهیم بود.

 


در سیکل شش زمانه، دو محفظه ی اضافی اجازه می دهند هشت فرایند که نتایج یک سیکل کامل است همزمان عمل کنند یعنی در یک لحظه دو فرایند همزمان رخ میدهد : دو سیکل چهار فرایندی برای هر کدام از سیکل ها،یک سیکل احتراق داخلی و یک سیکل احتراق خارجی. نمودار پیوستگی هشت فرایند را در سیکل شش زمانه نشان می دهد.

 


  اولین سیکل چهار فرایندی احتراق خارجی:

 


فرایند 1 : مکش هوای خالص درون سیلندر(فرایند دینامیکی)

فرایند 2 : تراکم هوای خالص در محفظه ی گرمکن(فرایند دینامیکی)

فرایند 3 : نگه داشتن فشار هوای خالص در محفظه ی بسته جایی که بیشترین تبادل گرما با دیواره های محفظه ی احتراق رخ می دهد(فرایند استاتیک چون مستقیما روی میل لنگ اثر نمی گذارد.) دمای هوا بالا می رود.

فرایند 4 : انبساط هوای فوق داغ درون سیلندر، که کار انجام می دهد.(فرایند دینامیک). طی این سیکل چهار فرایندی، هوای خالص هرگز در تماس مستقیم با سوخت و شمع نمی باشد.

 


 دومین سیکل چهار فرایندی که احتراق داخلی می باشد.

 


فرایند5: تراکم مجدد هوای خالص گرم درون محفظه ی احتراق(فرایند دینامیک)

 


فرایند6 : تزریق سوخت و احتراق در محفظه ی احتراق، بدون تاثیر مستقیم روی میل لنگ (فرایند استاتیک)

 


فرایند7 : گازهای احتراق منبسط می شوند و کار انجام می شود. (فرایند دینامیک)

 


فرایند8: تخلیه گازهای احتراق (فرایند دینامیک) در طی این چهار فرایند، هوا مستقیما با منبع گرما (سوخت) تماس دارد. 

 

 

معرفی قسمتهای مختلف موتور :
1- سوپاپ ورود هوای تازه
2- سوپاپ محفظه گرمکن
3- سوپاپ محفظه احتراق
4- سوپاپ خروجی گازهای ناشی از احتراق
5- سیلندر
6-محفظه احتراق
7- محفظه گرمکن
8-دیواره محفظه احتراق
9- مکش سوخت
10 - شمعک
 

چگونگی عملکرد موتور:

مرحله اول: هوای خالص وارد سیلندر می شود. در همین هنگام سوخت وارد محفظه احتراق می شود.


مرحله دوم: هوای متراکم شده وارد محفظه گرمکن می شود (سوپاپ 2 باز است)در همین هنگام در محفظ احتراق سوخت با جرقه شمع شروع به سوختن می کند.

 

 

 

مرحله سوم : گازهای سوخته شده طی انفجار به شدت وارد سیلندر شده و کار انجام میدهد. (سوپاپ 3 باز است) در حین انبساط مخلوط سوخته شده انتقال حرارت به محفظه گرمکن برای پیشگرم کردن هوا اتفاق می افتد.

 

 

مرحله چهارم: خارج کردن دودهای ناشی از احتراق (سوپاپ 4 باز است)
 

 

مرحله پنجم : دومین مرحله کار به این صورت که فشار هوای موجود در محفظه گرم کن به علت افزایش دما زیاد شده و با باز شدن سوپاپ 2 وارد سیلندر شده و پیستون را به عقب می راند.

 

 

مرحله ششم : با فشار پیستون هوای گرم شده متراکم شده و وارد محفظه احتراق می گردد.

 


 سر سیلندر دو محفظه و چهار سوپاپ که دو تای ان متداول هستند،(برای مکش و تخلیه). دو سوپاپ دیگر از مواد پایدار حرارت دادن مخصوص کارسنگین ساخته شده. سوپاپها در طی مرحله احتراق و گرم کردن هوا  می توانند تحت فشار محفظه ها باز شوند. روی هر دو سوپاپ یک پیستون نصب شده که فشار روی سوپاپ ها را خنثی میکند.در سیکل شش زمانه، سرعت میل بادامک یک سوم میل لنگ است.

 

دیواره های محفظه ی احتراق هنگامی که موتور روشن است، سوزان هستند. محفظه ی گرم کن هوا، محفظه ی احتراق را احاطه کرده است. ضخامت کم دیواره اجازه تبادل حرارت با محفظه ی گرم کن را می دهد. محفظه ی گرم کن هوا از سر سیلندر عایق شده برای اینکه اتلاف حرارتی کاهش یابد.(برای معرفی ساده تر موتور، جز ئیات طرح توضیح داده نشده است.)

 تمام گرمای محفظه ی احتراق به محفظه ی گرمکن منتقل می شود. کار به دو مرحله تقسیم می شود، که نتیجه ی ان فشار کمتر روی پیستون و نرمی بهتر عملکرد میشود. زمانی که محفظه ی احتراق از سیلندر توسط سوپاپ ها عایق شده، قطعات محرک خصوصا پیستون نسبت به تنشهای ناشی از دما و فشار بسیار بالا در خطر نیست. انها همچنین از خودسوزی که در مخلوط سوخت و هوا در موتورهای دیزل یا گازی متداول مشاهده می شود جلوگیری می کند.

 نسبت تراکم محفظه ی احتراق و گرم کن متفاوت می باشد. نسبت تراکم محفظه ی گرم کن بیشتر است که روی مرحله احتراق خارجی فعالیت می کند و منحصرا توسط هوای خالص پشتیبانی می شود. نسبت تراکم محفظه ی احتراق کمتر است که روی یک سیکل احتراق داخلی فعالیت می کند. 

احتراق همه ی سوخت پاشیده شده ضمانت شده است ابتدا، با پشتیبانی هوای خالص از قبل گرم شده ی درون محفظه ی احتراق، سپس با دیواره های سوزان محفظه که مانند چندین شمع عمل می کند. برای اسان روشن شدن موتور در هوای سرد درون محفظه ی احتراق یک شمع گرمکن کار گذاشته شده است.

 در مقایسه با یک موتور دیزل که یک ساختمان سنگین نیاز دارد، این موتور چند گانه سوز، که می تواند همچنین سوخت دیزل استفاده کند، امکان ساختن در مدل خیلی سبکتر را نسبت به یک موتور گاز سوز را دارد.

 

در شکل زیر می توانید نحوه کار موتور را به صورت انیمیشن ببینید:

 

 

 

 پاشش و احتراق سوخت در یک محفظه ی احتراق که طی 360 درجه از زاویه گردش میل لنگ بسته است، اتفاق می افتد. این خصوصیت باعث می شود که زمان برای اینکه سوخت به طور ایده ال بسوزد زیاد شود به طوری که هر کالری نهان ان ازاد شود(اولین عامل کمک به کاهش الودگی). انژکتور توانایی پاشش دو سوخت را از یک شیپوره دارد.

 دیواره های سوزان محفظه ی احتراق باقیمانده سوخت را که در طی پاشش ته نشین شده است می سوزاند. (دومین عامل کاهش الایندگی) همچنین هنگامی که مراحل تخلیه و مکش رخ می دهد، سوپاپ های محفظه ی احتراق و گرم کن به طور چشمگیر زمان استراحت بیشتری را برای اصلاح و تعدیل دارند که باعث کاهش صدا و بهبود راندمان می شود.

 

عوامل موثر در افزایش راندمان حرارتی و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی: 

گرمای هدر رفته از سر سیلندر موتورهای متداول در طی خنک کاری در موتورهای شش زمانه، با احاطه کردن محفظه ی احتراق توسط محفظه ی گرمکن بازیافت می شود. بعد از مکش، هوا در محفظه ی گرمکن متراکم می شود و طی 360 درجه زاویه میل لنگ در محفظه ی بسته است. (احتراق خارجی).      

تبادل گرمای دیواره های خیلی نازک محفظه ی احتراق به محفظه ی گرمکن، دما و فشار گازهای منبسط شده و تخلیه شده از محفظه ی احتراق را کاهش می دهد. 

احتراق و انبساط بهتر گازهایی که طی 540 درجه گردش میل لنگ، 360 درجه را در محفظه ی احتراق بسته هستند و 180 درجه برای منبسط شدن و مرحله کار. دیواره های سوزان محفظه ی احتراق اجازه می دهد که هر سوختی و باقیمانده ته نشین ان به بهترین نحو و به طور مطلوب بسوزد.   


تقسیم کار:

 

دو انبساط (مراحل قدرت) طی شش زمان یا یک سوم کار مفید که نسبت به موتورهای چهار زمانه بیشتر است.

بهتر پر شدن سیلندر در مکش به علت دمای پایین دیواره ی سیلندر و سر سیلندر.                           
برخلاف موتورهای چهار زمانه که تخلیه و مکش بعد از هم رخ می دهند در موتورهای شش زمانه، مکش در مرحله ی اول رخ می دهد و تخلیه در مرحله ی چهارم رخ می دهد که تلاقی گازهای خروجی با گازهای تازه ی مکش حذف می شود. 

کاهش زیاد قدرت سیستم خنک کاری به طوری که امکان دارد نیاز به خنک کاری با اب نباشد و پمپ اب و فن ها هم کاهش پیدا کنند.  
اینرسی کم به علت سبک بودن قطعات محرک، کاهش پیدا کردن دمای روغن. با احتراق در محفظه ی بسته، دمای بالا کمتر به روغن فشار می اورد و رقیق شدن کاهش می یابد، حتی در هوای سرد.

 


 از انجایی که موتورهای شش زمانه یک سوم موتورهای چهار زمانه تخلیه و مکش دارند، افت فشار روی پیستون در مکش و فشار خروجی اگزوز در تخلیه به نسبت یک سوم کاهش پیدا می کند.

 

 تلفات اصطکاک با تقسیم بهتر فشار روی قطعات متحرک، تعدیل شده اند به این دلیل که کار در طی دو مرحله اجرا می شود و احتراق مستقیم حذف شده است.


کاهش مصرف سوخت به مقدار حداقل %40 :

 

قدرت مخصوص موتور شش زمانه از موتور بنزینی چهار زمانه کمتر نیست، افزایش راندمان حرارتی جبرانی برای تلفات سبب شده دو مرحله به ان اضافه شود.

 

 دو انبساط (کار) در شش حرکت:

از ان جایی که سیکل های کار در دو مرحله رخ می دهد (360 درجه از 1080 درجه) یا %8 بیشتر نسبت به موتور چهار زمانه (180 درجه از 720 درجه) گشتاور بیشتر دارد. این امر منجر می شود که در سرعت پایین، عملیات بدون تاثیر چشمگیر روی مصرف سوخت به ارامی کار کند، در واقع احتراق تحت تاثیر سرعت خودرو نمی باشد. این مزایا در بهبود عملکرد خودرو در ترافیک خیلی مهم هستند.


 چند گانه سوز بودن:

 

چند گانه سوز بودن برابر برتری است. موتور شش زمانه میتواند سوخت های مختلف مصرف کند، از هر نوعی(فسیل یا گیاهی) از دیزل تا ال پی جی یا روغن حیوانی. اختلاف در اشتعال پذیری یا نسبت ضد کوبش هم اکنون هیچ مسئله ای در احتراق ندارد. ساختمان استاندارد یک موتور بنزینی و نسبت تراکم کم محفظه ی احتراق موتور های شش زمانه مانع از این نمی شود که ان سوخت دیزل استفاده کند. همچنین سوخت الکل متیلیک بفرمولCH3 OH برای ان بهتر است.


 کاهش چشمگیر در الایندگی:

 

از یک طرف به تناسب مصرف مخصوص سوخت، الودگی صوتی، حرارتی و شیمیایی کاهش می یابند و از طرف دیگر موتورها خصوصیاتی دارند که به کاهش چشمگیر الاینده های هیدرو کربن، مونوکسید کربن و نیترات ها(HC, CO and NOX  )کمک می کند. از این گذشته قابلیت کار کردن این موتورها با سوختهای گیاهی و گازهایی با  الایندگی کم، به انها کیفیتی می دهد که با سخت ترین استانداردها مطابقت می کند.


سوخت مایع:

 

کاهش زیاد مصرف مخصوص باید استفاده از سیستم ال پی جی را جالب کند به دلیل قیمت پایین ان و کمتر بودن الایندگی نسبت به بنزین. به علاوه با یک سیستم عامل یکسان ، حجم مخزن ها برابر مخزن های کنونی هست که مسافت بیشتری را می تواند با همان مخزن طی کند بنابراین می توان ان را کوچکتر در نظر گرفت.


قیمت قابل قیاس با موتور چهار زمانه:

 

موتور شش زمانه هیچ تغییر اساسی نیاز ندارد . همه ی تجربه های تخصصی-صنعتی و روش های تولید بدون تغییر باقی می ماند.
 قیمت ساخت سر سیلندر (محفظه ی احتراق و محفظه ی گرما) با ساده سازی چندین عنصر تعدیل می شود، مخصوصا با سبک سازی قطعات متحرک، کاهش سیستم خنک کاری، ساده سازی پاشش مستقیم بدون شمع و غیره ... کاهش اندازه مخزن و جای ان در خودرو که قابل ملاحظه هستند.

 

 نتیجه گیری:

در این زمان هیچ راه حلی برای جایگزینی موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد. تنها پیشرفت های تکنولوژی حاضر، با زمان معقول  و محدودیت های مالی می تواند به ان کمک کند. موتور شش زمانه در این نگاه می گنجد. پذیرش صنعت خودروسازی می تواند یک تاثیر عظیم روی محیط زیست و اقتصاد جهانی بگذارد. موتوری که 40% صرفه جویی در مصرف سوخت و 60 تا 90 درصد(بستگی به نوع سوخت دارد) کاهش الایندگی دارد.

مصرف سوخت برای خودروهای سایز متوسط باید بین 4 تا 5 لیتر در 100 کیلومتر باشد و 3 تا 4 لیتر برای خودروهای کوچک می باشد.
خودروهای با موتور شش زمانه می توانند تا 3 تا 5 سال دیگر در بازار جهانی عرضه شوند.

قایق موتوری ها (موتورهای درون و بیرون کشتی) ممکن است که پیشنهاد یک بازار فروش بزرگ برای این موتورها ارائه دهند. مشخصات انها کاملا با فواید موتورها وفق می باشد.( اقتصادی، ایمنی ، ساده سازی و کاهش الودگی صوتی و شیمیایی). از این گذشته، استفاده از سوخت های مختلف به غیر از گازوئیل می تواند خطرهای انفجار را به طور زیاد کاهش دهد.

استفاده از سوخت های گیاهی (غیر فسیلی) گازهای طبیعی و دیگر سوختها در موتور پرقدرت و ساده، کار کردن با کمترین تنظیم و بدون الایندگی، در این موتور می تواند مزایای زیادی داشته باشد که استفاده از ان را در دستگاههای ژنراتور، پمپ ها، موتور های ساکن، کشاورزی و صنعت ممکن سازد.

منبع: مهندسی مکانیک




موضوع مطلب :

دوشنبه 91 آبان 15 :: 8:37 عصر
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 66
  • کل بازدیدها: 16895477
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است